Kezdőlap Hírek Még jobb adni – kampány a tudatos adományozásért

Még jobb adni – kampány a tudatos adományozásért

szegény
A kép illusztráció.
Még jobb adni címmel a tudatos adományozást népszerűsítő, szemléletformáló kampányt indít a Magyarországi Református Egyház (MRE) és a Magyar Református Szeretetszolgálat (MRSZ). A teljes cikket magyarhirlap.hu-n olvashatják el.

Fekete Károly, a Tiszántúli Református Egyházkerület püspöke a programról tartott csütörtöki, budapesti sajtótájékoztatón kiemelte: a minőségi adományozás a rászoruló ember megbecsülését is jelenti. Az igényes adományok, például a minőségi ruhák pedig hosszabb távon is segítik a megajándékozottakat.
Ugyancsak fontos lehet, hogy a különböző ételérzékenységeket figyelembe vevő élelmiszercsomagok is készüljenek – tette hozzá.

Kitért arra: az adományozás hozzátartozik az ember életéhez, a diakóniai szolgálat pedig az egyházak önként vállalt kötelessége. Az adományokra nagy szükség van, a szeretetszolgálat azonban az adományok mennyiségének növelése helyett most a minőségi adományozást szeretné népszerűsíteni.
Fekete Károly megjegyezte: a református szeretetszolgálat nemcsak időszakos kampányokkal, hanem folyamatosan sokat tesz a nélkülözőkért, a szenvedélybetegekért és a fogyatékkal élőkért határon innen és túl, és ez az állandóság fontos értéke munkájuknak.

Priksz Gábor, a Még jobb adni projekt vezetője ismertette: a Széchenyi 2020 program keretében 50 millió forint európai uniós támogatásból megvalósuló hároméves program során a televízióban és a közösségi médiában megjelenő rövidfilmekkel szeretnék felhívni az emberek figyelmét a minőségi adományozás fontosságára.

A projekt részeként kiépítenek egy online rendszert is, amelyben követni lehet a beérkező felajánlásokat és a felmerülő igényeket – mondta.
A rendszerbe elsősorban egyházközségek, civil szervezetek és cégek regisztrálhatnak majd, és megtehetik felajánlásaikat. Más közösségek pedig jelezhetik, hogy tagjaiknak mire van szüksége.

A segítés tízparancsolata