A sorozat első elmélkedésében már utaltam arra, hogy Ferenc atyával való sétáim során evidenciává vált számomra, hogy Jézus ott van bennünk, velünk és köztünk, a szívünkben, mint Máriának, a fogantatás után. Rendszeresen felkerestük Griesben azt a kis Mária-kápolnát, mely ott fekszik a lelkigyakorlatos házunk közelében. Ha siettünk is, mindig szakított időt arra, hogy együtt legyünk Máriával.
Ez a bensőséges viszony tette fontossá számára az Úti Boldogaszszony ikonhoz való ragaszkodását, melyet még Magyarországról hozott magával. Önkénteseit, amikor befejezték szolgálatukat a házban, gyakran megajándékozta egy ilyen képpel, hogy az ikon emlékeztesse őket arra, hogy a Jézus-ima által ők is ott hordják szívükben az Urat, mint Mária.
Akik ott éltünk a házban vele együtt, tudtuk, hogy a jelenlét imája nemcsak a Jézus nevével való imát jelenti számára. Sokszor ajánlotta nekünk, hogy szemlélődéseink során használjuk bizalommal Mária nevét is, mert így is együtt lehetünk az Úrral. Mária, a gyermek fogantatása után, folyamatosan élte Jézussal való egységét a Szentlélekben.
„Ne félj, Mária! Kegyelmet találtál Istennél. Méhedben fogansz és fiat szülsz. Jézusnak fogod hívni. (…) Az Úr szolgálóleánya vagyok. Történjék velem szavaid szerint” – válaszolta Mária az angyalnak (Lk 1,26–38)
A szemlélődő ima belső dinamikája megegyezik Mária tapasztalatával, melyet a rózsafüzér-ima klasszikus hármas felosztása – az örvendetes, a fájdalmas, a dicsőséges titoksorozatra gondolok – tökéletesen visszaad számunkra.
Az imádkozó ember alapvető tapasztalata az, hogy a kiüresedés fájdalommal jár. Valamit elengedni, elveszíteni mindig bizonyos fokig haláltapasztalat is.
Amit pedig elengedtünk, és Isten kezébe helyeztük, nem hagyja válasz nélkül. Betölti azt az űrt, amit felszabadítottunk számára.
Mária útja a mi utunk is!
A rózsafüzér-imádság Isten különleges ajándéka, amelyben követhetjük Máriát, hogy bennünk is megszülessen Jézus.
A három titoksorozat Mária útjának három legfontosabb oszlopa:
1. Az első titoksorozat (az örvendetes titkok) – nem mást jelent, mint kiüresedést Isten számára (itt az Angyali Üdvözlet Máriájával találkozhatunk: „Történjék velem szavaid szerint”).
2. A második titoksorozat (a fájdalmas titkok) – a kiüresedéssel járó fájdalmak elviselését szimbolizálja (itt a Fájdalmas Anya van velünk: „Áll a gyötrött Isten Anyja!”).
3. A harmadik titoksorozat (a dicsőséges titkok) – a Napba Öltözött Asszonnyal hoz kapcsolatba minket, akit betölt Isten jelenléte.
Szeretnék másik Mária lenni, aki Jézust adja a világnak!
„Mária olyan, mint egy fehér vászon, melyre a festő felviszi a színeket. Itt Isten a festő, Mária a fehér vászon, hogy Jézus Fénye ragyogjon a világban.”
(Chiara Lubich)
A szemlélődő imában Mária nevével imádkozva válok Jézussá mind a rózsafüzér-imában, mind a név imájában.
Hofher József jezsuita szerzetes
- Bűn, ha nem tudom elfogadni az ökumenizmust?
- A magyar keresztény kultúra háza
- Szent Vincenzo Grossi (1845–1917)
- Bűn, ha reformátusként katolikus misére járok?
- Végső búcsú Kozma Imre atyától
- A pápa a visszaélésekről: Vigaszt és segítséget kell nyújtanunk
a lelkiatya válaszol betegség boldogság Böjte Csaba bűn család Egyház események Európa Ferenc pápa fiatalok gyerek gyónás halál határontúl hit házasság ima Isten Istenkapcsolat Jézus kultúra lelkiatya Magyarország nagyvilág pap papok Pál Feri remény segítség szentek szentmise szentségek szenvedés szerelem szeretet társadalom Vatikán vers viccek válás zene élet életbölcsességek életút